Veel voorkomende vragen
Wellicht vindt u het antwoord op uw vragen op deze pagina. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op!
Ik heb een fout gemaakt tijdens de bestelling, wat nu?
Indien u een fout heeft gemaakt tijdens de bestelling en deze wilt wijzigen of annuleren, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. Vermeld uw naam en factuurnummer en eventueel uw telefoonnummer, dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op. Indien u te laat reageert kan het zijn dat de bestelling al onderweg is, dus reageer het liefst binnen een half uur nadat u de fout gemaakt heeft. Op werkdagen worden bestellingen rond 16.00uur verzonden, dus tot die tijd kunnen we een foutje gemakkelijk herstellen,
Ik wil liever niet online betalen, kan ik dan toch een bestelling doen?
Jazeker, dat kan. Alhoewel een betaling met iDeal binnen de beveiligde website van uw eigen bank werkt, kan het zijn dat u liever niet online betaald. In dat geval kunt u eenvoudig in het bestelproces bij punt 4 (betaalwijze methode) aangeven dat u een betaling vooraf wilt doen. U krijgt dan automatisch bericht met de bankgegevens en factuurnummer zodat u het handmatig kunt overmaken. Zodra de betaling is ontvangen wordt de bestelling verwerkt. Een andere optie is betaling achteraf. Hiervoor kiest u de betaalmethode Billink, dan ontvangt u 2 dagen na de levering van uw bestelling per e-mail een factuur.
Ik heb een fout gemaakt en teveel overgemaakt. Wat nu?
Als u per ongeluk met een handmatige overschrijving teveel betaald hebt wordt uiteraard het verschil direct terug geboekt. Wel is het handig dat u even een bericht stuurt via onderstaand contactformulier zodat het niet aan onze aandacht kan ontsnappen. Indien u een rekening hebt bij de Rabobank ziet u de terugboeking direct. Bij andere banken kan het een paar dagen duren voordat u het in uw bankoverzicht ziet.
Kan ik ook grotere hoeveelheden bestellen?
Uiteraard kunt u ook grotere hoeveelheden bestellen, indien u grotere bestellingen wilt doen kunt u contact opnemen voor de mogelijkheden om staffelkorting te krijgen. Let wel, orders boven de 100 producten worden beschouwd als "grotere orders"aantallen daar onder zijn in principe altijd op voorraad.
Mijn bestelling is beschadigd aangekomen. Wat nu?
PretMetLed.nl neemt de grootste zorgvuldigheid in acht bij de verpakking en verzending van uw bestelling. Mocht uw bestelling toch beschadigd aankomen, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op via ons contactformulier. Wij zullen er dan alles aan doen om het probleem op te lossen.
Zijn mijn klantgegevens veilig bij PretMetLed.nl?
Ja, uw gegevens zijn veilig bij PretMetLed.nl. Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de afhandeling en verzending van uw bestelling. Ze zullen nooit doorgegeven worden aan derden.
Ik heb een klacht over de producten of service van PretMetLed.nl. Wat moet ik nu doen?
Bij klachten kunt u in eerste instantie contact opnemen met de klantenservice van PretMetLed.nl. Dit kunt u doen door een mail te sturen naar: [email protected]. Onze klantenservice probeert altijd een passende oplossing te vinden voor uw probleem. Mocht dit toch niet lukken, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Hoe moet ik retourneren
Retour zenden is heel erg eenvoudig. Als u het aangegeven stappenplan voor het retour zenden van een product volgt, kan er bijna niks fout gaan. Vergeet vooral niet om het retourformulier bij uw pakket te voegen. Meer informatie over het retourneren vindt u hier.
Hoe lang heb ik de tijd om een product retour te sturen?
U heeft het recht om uw product tot 15 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden te annuleren. Na deze 15 dagen heeft u nogmaals 15 dagen de tijd om uw aankoop retour te zenden. Als u gebruik wilt maken van dit herroepingsrecht, zult u het artikel inclusief alle toebehoren, naar ons terug moeten sturen. Dit kunt u doen door uw pakket aangetekend naar ons op te sturen via PostNL. Wij zullen na ontvangst het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten. De kosten die u maakt voor het retour zenden van uw product zijn echter voor uzelf.
Kan ik mijn pakket volgen als ik iets retour stuur?
Indien u uw product retour stuurt via PostNL, krijgt u na aanlevering bij één van de PostNL punten, een track&trace code. Via deze code kunt u uw pakket online volgen.
Hoelang duurt het voordat ik het geld terug heb?
Na ontvangst van uw retourzending zullen wij het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van uw bestelling binnen 14 dagen naar u terug storten.
Moet ik de verzendkosten voor het retour sturen zelf betalen?
De kosten die u maakt bij het retour zenden van uw product, zijn voor uw eigen rekening. Wel krijgt u de verzendkosten terug die u heeft betaald bij de aankoop van uw product.
Krijg ik mijn verzendkosten van het bestellen terug?
Als u een product retour stuurt, krijgt u de verzendkosten die u heeft betaald bij het bestellen van een product terug.
Ik heb een andere vraag, waar kan ik die stellen?
Al uw vragen of opmerkingen kunt u sturen met onderstaand contactformulier. Wij stellen het zeer op prijs als u feedback of positieve kritiek geeft zodat wij onze webshop en onze service kunnen verbeteren. Ook eventuele klachten kunt u met dit formulier melden. We zullen in de meeste gevallen nog dezelfde dag reageren. Wij vinden het erg belangrijk dat we tevreden klanten krijgen en houden.